نوشته شده توسط : سارا موسوی

 

با ورود دستگاه های قالی بافی وندویل و شونهر به صنعت فرش ماشینی ایران ، تحولی عظیم در زمینه بافت انواع فرش ماشینی ایجاد شد و همه روزه مدرن ترین و جدیدترین فرش های ماشینی با نام های مختلف مانند فرش 1200 شانه ، فرش گل برجسته و فرش دستباف نما به بازار فرش ماشینی ارائه شدند . در این قسمت با فرش دستباف نما و ویژگی های آن و همچنین با شیوه خرید فرش دستباف نما از بهترین فروشگاه فرش ماشینی آشنا خواهید شد.

 

فرش دستباف نما چه نوع فرشی است؟

همانطور که می دانید فرش دستباف نما گونه از فرش ماشینی است و توسط دستگاه های بافندگی (  HCIx2 ) تولید می شود . فرش دستباف نما نام دیگری از فرش دستبافگونه یا همان فرش طرح دستباف است که معمولا به فرش هایی با تعداد شانه و تراکم بالای 500 مانند 700 ، 1000 و فرش 1200 شانه فرش دستباف گونه می گویند.

فرش ماشینی دارای دو مشخصه شانه و تراکم است که شانه فرش به تعداد ریشه موجود در هر متر از عرض فرش و تراکم به تعداد ریشه در هر متر از طول فرش می گویند . شانه در فرش ماشینی سبب می شود تا طرح و نقشی ظریف و ریز بافت در فرش به وجود آید و همچنین تراکم در فرش سبب متراکم تر شدن و توپر تر شدن فرش ماشینی می شود . هرچه این مقدار بالاتر برود شباهت فرش ماشینی به فرش دستباف بیشتر شده و به گونه ای که اگر به پشت فرش نگاه کنیم ریشه ها و گره های فرش به گره های فرش دستباف شباهت بسیاری دارد و به همین دلیل به چنین فرش هایی ، فرش ماشینی دستباف نما یا دستباف گونه می گویند.

 

ویژگی های فرش دستباف نما

همانطور که گفته شد تراکم و شانه بالا در فرش ماشینی سبب شده تا به این گونه فرش ها ، دستبافگونه بگویند و از آنجایی که شانه و تراکم بالا سبب متراکم تر شدن فرش می شود ، این قابلیت را دارند تا هر طرح و نقشی را از مدرن تا سنتی در خود جای دهند اما فرش هایی که به دستباف نما مشهور هستند ، مانند فرش های دستباف از طرح های سنتی برخوردار هستند مانند : فرش طرح نایین ، طرح سالاری ، طرح اصفهان ، یلدا و هشت پرنده که برای مشاهده این طرح فرش های ماشینی و آشنایی با قیمت فرش دستباف نما می توانید وارد دسته فرش های 1200 شانه در این وب سایت شوید و انواع فرش دستباف نما را همراه با عکس مشاهده کنید.

فرش های دستباف نما به دلیل متراکم بودن و توپر بودن از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند البته توجه داشته باشید که هرچه شانه و تراکم بیشتر شود از ارتفاع نخ خاب فرش کاسته شده و بر ظرافت و زیبایی آن اضافه می شود . پس بدانید که هرچه مقدار این ارتفاع کمتر شود ، مقاومت فرش در برابر فشار و سایش کمتر شده و از طول عمر آن کاسته می شود . ( استاندارد فرش دستباف گونه با شانه و تراکم 700 شانه تا 1200 شانه است )

 

خرید فرش دستباف نما به قیمت کارخانه

گروه صنعتی هانی فرش کاشان با هدف ارائه بهترین فرش های ماشینی کاشان و رضایتمندی مشتری در خرید فرش کاشان اینبار به عرضه فرش دستباف نما پرداخته و توانسته تا باکیفیت ترین فرش ها را به بازار فرش ماشینی و همچنین علاقه مندان فرش ماشینی کاشان ارائه دهد . برای مشاهده انواع فرش های کاشان وارد صفحه اصلی این وب سایت شده و تمامی مدل فرش های ماشینی را همراه با مشخصات و رنگ بندی مشاهده کنید . قبل از آنکه به خرید فرش ماشینی بپردازید ، قیمت کالای مورد نظرتان را با قیمت فرش در وب سایت هانی فرش مقایسه کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت قالیخان مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()