چرا باید از فرش دستباف استفاده نماییم؟
نوشته شده توسط : سارا موسوی

ازآنجایی‌که فرش دستباف در ایران قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال دارد، با ثبت در یونسکو خلاقیت هنر ایرانی را به جهانیان نشان داده و به‌عنوان یک صنعت نجیب، هنر زیبا و نمادی از فرهنگ اصیل ایرانی که آوازه‌اش جهان را پر کرده است، جایگاه خوبی را در این میان به دست آورده است. مردان و زنان هنرمند بسیاری در استان‌ها و شهرهای کشور با دستان توانای خود در رونق بخشی و حفظ این هنر به‌عنوان یک ارزش دیرین نقش مؤثری داشته‌اند.

 

قالي كرمان بسيار خوش نقشه و يونيك

مزایای استفاده از فرش دستباف

الیاف طبیعی فرش دستباف

ازآنجایی‌که فرش دستباف  از الیاف طبیعی بافته شده است، طبیعتی گرم دارد و در نتیجه، راه رفتن و یا چهار دست و پا رفتن و غلت خوردن کودکان روی آن، نه‌تنها برایشان ضرر ندارد، بلکه بسیار مطلوب و مفید نیز هست. استفاده از الیاف طبیعی در تولید فرش دستباف به حفظ سلامت جسمانی افرادی که روی آن راه می‌روند، کمک خواهد کرد. پرزهای پشمی قالی به دلیل داشتن خاصیت الاستیک خود، نقش یک تشک استاندارد را ایفا می‌کند.

طرح‌ها و رنگ‌های طبیعی و بسیار زیبای به کار رفته برای بافت فرش‌های ایرانی چشم هر بیننده‌ای را مسحور می‌کنند. علاوه بر این موارد، استفاده از مصالح طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل، با روح و روان آدمی سازگارتر است و آرامش خاصی را به او می‌بخشد.

 

قالي كاشمر زيرخاكي / خرید فرش

فرش دستباف الکتریسیته ساکن تولید نمی‌کند

برای بافت فرش دستباف موادی مانند پشم، کرک، ابریشم و پنبه به‌عنوان مواد اولیه استفاده شده‌اند و به همین دلیل، هیچ‌گاه الکتریسیته ساکن در آن ایجاد نمی‌شود. این مزیتی است که در مقایسه با بسیاری از کف‌پوش‌های دیگر ملموس و قابل‌توجه است.

 

فاليچه جوزان ملاير

 

حفظ میراث فرهنگی ایرانی

به‌طور طبیعی، هر ملتی یک کالای نمادین دارد که می‌تواند بخشی از سابقه فرهنگی و هنری آن کشور را به مردم دنیا معرفی کند. فرش دستباف نماد ملت ایران در بین اقوام دنیا است. مردم دنیا ایران را با قالی آن می‌شناسند. مردم کشورمان می‌توانند با خرید فرش‌های نفیس دستباف ایرانی به حفظ میراث فرهنگی کشورمان کمک بسیار ارزشمندی کرده  و باعث ترویج فرهنگ اصیل ایرانی شوند.

 

قالي تبريز ٣٥ رج

 

سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در خرید فرش دستباف

شاید بین افراد این تصور غلط وجود داشته باشد که چون فرش دستباف از فرش‌های ماشینی گران‌تر است، برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت می‌کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است. همان‌طور که می‌دانید – و شاید خودتان هم این‌طور باشید – بسیاری از خانواده‌ها هر چند سال یک بار فرش‌های ماشینی را عوض می‌کنند. درواقع، پولی که در هر سال برای خرید فرش ماشینی هزینه می‌کنند، نه‌تنها هیچ رشدی نداشته بلکه کاملاً مصرف شده است. درحالی‌که با خرید یک فرش دستباف قیمت آن با گذشت زمان بیشتر می‌شود. درواقع، فرش دستباف به‌عنوان یک کالا برای سرمایه‌گذاری خانواده به شمار می‌رود.

ارزش فرش دستباف ایرانی روندی افزایشی دارد. خرید فرش دستباف هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است؛ با خرید فرش‌های نفیس دستباف می‌توانید پول نقد خود را به سرمایه‌گذاری مطمئن تبدیل کنید. اگر درآمدتان آن‌قدر نیست که بتوانید تمام خانه خود را با فرش دستباف بپوشانید، می‌توانید قسمت‌هایی را که بیشتر در معرض رفت و آمد، نشستن و خوابیدن است با قالیچه‌های دستباف کوچک فرش کنید.

 

با خرید فرش دستباف به تولید بیشتر آن کمک کنید

با آراستن خانه‌های خود با فرش دستباف به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از صنعت فرش دستباف حمایت می‌کنید و باعث افزایش نرخ تولید و اشتغال خواهید شد. در کشور ما، به‌طور سالانه ۵ میلیون مترمربع فرش دستباف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

رونق بافت قالی ایرانی باعث رونق بخش کشاورزی و دام‌پروری و بیشتر صنایع به‌ویژه، صنعت نساجی خواهد شد. صادرات قالی دستباف ارزآوری قابل‌توجهی خواهد داشت و باعث رونق بخشی به اقتصاد کل کشور خواهد بود.

 

نمونه ای از یک مدل زیبای فرش

 

عمر طولانی فرش‌های دستباف

قالی دست‌باف نسبت به سایر پوشش‌هایی که برای خانه‌ها استفاده می‌شوند، عمر طولانی‌تری داشته و در نتیجه‌ی شستشو درخشش خود را از دست نمی‌دهد. قالی دستباف تنها کف‌پوشی است که بر اثر پا خوردن، نور و شست و شو زیبایی‌هایش مضاعف می‌شوند و هیچ‌گاه چشم‌نوازی خود را از دست نمی‌دهد؛ علی‌الخصوص، اگر این قالی با استفاده از مواد رنگ‌زای طبیعی رنگ شده باشد.

 

قالیچه ایرانی

 

قابلیت رفوگری و ترمیم فرش‌های دستباف

یکی از مزایای مهم و برجسته فرش‌های دستباف این است که اگر دچار آسیب شوند، به‌راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد و بخش‌های آسیب‌دیده را می‌توانید با خیالی راحت به رفوگر بسپارید. برای رفوگری فرش به مهارت خاص و تجربه کافی نیاز است و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، غالباً سابقه طولانی در بخش‌های مختلف تولید فرش دارند. عملیات تکمیلی و رفو بر روی فرش‌ها برای رفع عیوب ناشی از بیدخوردگی، پارگی، پوسیدگی، ساییدگی و سوراخ شدن انجام می‌شوند.

 

قالیچه برچلو همدان

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد  فرش دستباف  برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 برای اطلاعات بیشتر به سایت قالیخان مراجعه کنید .

 

مدلی از فرش دستباف ایرانی





:: برچسب‌ها: قالیخان , فرش دستباف ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: