فرش دستباف نما چه نوع فرشی است؟
نوشته شده توسط : سارا موسوی

همانطور که می دانید فرش دستباف نما گونه از فرش ماشینی است و توسط دستگاه های بافندگی (  HCIx2 ) تولید می شود . فرش دستباف نما نام دیگری از فرش دستبافگونه یا همان فرش طرح دستباف است که معمولا به فرش هایی با تعداد شانه و تراکم بالای 500 مانند 700 ، 1000 و فرش 1200 شانه فرش دستباف گونه می گویند.

فرش ماشینی دارای دو مشخصه شانه و تراکم است که شانه فرش به تعداد ریشه موجود در هر متر از عرض فرش و تراکم به تعداد ریشه در هر متر از طول فرش می گویند . شانه در فرش ماشینی سبب می شود تا طرح و نقشی ظریف و ریز بافت در فرش به وجود آید و همچنین تراکم در فرش سبب متراکم تر شدن و توپر تر شدن فرش ماشینی می شود . هرچه این مقدار بالاتر برود شباهت فرش ماشینی به فرش دستباف بیشتر شده و به گونه ای که اگر به پشت فرش نگاه کنیم ریشه ها و گره های فرش به گره های فرش دستباف شباهت بسیاری دارد و به همین دلیل به چنین فرش هایی ، فرش ماشینی دستباف نما یا دستباف گونه می گویند.

ویژگی های فرش دستباف نما

همانطور که گفته شد تراکم و شانه بالا در فرش ماشینی سبب شده تا به این گونه فرش ها ، دستبافگونه بگویند و از آنجایی که شانه و تراکم بالا سبب متراکم تر شدن فرش می شود ، این قابلیت را دارند تا هر طرح و نقشی را از مدرن تا سنتی در خود جای دهند اما فرش هایی که به دستباف نما مشهور هستند ، مانند فرش های دستباف از طرح های سنتی برخوردار هستند مانند : فرش طرح نایین ، طرح سالاری ، طرح اصفهان ، یلدا و هشت پرنده که برای مشاهده این طرح فرش های ماشینی و آشنایی با قیمت فرش دستباف نما می توانید وارد دسته فرش های 1200 شانه در این وب سایت شوید و انواع فرش دستباف نما را همراه با عکس مشاهده کنید.

فرش های دستباف نما به دلیل متراکم بودن و توپر بودن از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند البته توجه داشته باشید که هرچه شانه و تراکم بیشتر شود از ارتفاع نخ خاب فرش کاسته شده و بر ظرافت و زیبایی آن اضافه می شود . پس بدانید که هرچه مقدار این ارتفاع کمتر شود ، مقاومت فرش در برابر فشار و سایش کمتر شده و از طول عمر آن کاسته می شود . ( استاندارد فرش دستباف گونه با شانه و تراکم 700 شانه تا 1200 شانه است )

 

خرید فرش دستباف نما به قیمت کارخانه

گروه صنعتی هانی فرش کاشان با هدف ارائه بهترین فرش های ماشینی کاشان و رضایتمندی مشتری در خرید فرش کاشان اینبار به عرضه فرش دستباف نما پرداخته و توانسته تا باکیفیت ترین فرش ها را به بازار فرش ماشینی و همچنین علاقه مندان فرش ماشینی کاشان ارائه دهد . برای مشاهده انواع فرش های کاشان وارد صفحه اصلی این وب سایت شده و تمامی مدل فرش های ماشینی را همراه با مشخصات و رنگ بندی مشاهده کنید . 

برای اطلاعات بیشتر به سایت قالیخان مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: فرش دستباف , قالیخان ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: